Actie Kerkbalans 2024 Actie Kerkbalans 2024

Actie Kerkbalans 2025

Van zaterdag 11 tot en met zaterdag 25 januari wordt de jaarlijkse actie Kerkbalans gehouden.

Als Protestantse Gemeente te Leeuwarden willen we samen met u werken aan een bloeiende en betrokken gemeenschap. Want de kerk is voor veel mensen en op tal van manieren van betekenis. We komen er samen om te ontmoeten en te bidden, om te vieren en te rouwen, om te zingen en te luisteren. Een lid geeft niet alleen financiële steun aan de kerk, de kerk geeft ook veel terug. Dát is het geschenk van de kerk.

Onze kerken zijn plekken van ontmoeting, bezinning en steun. Dankzij uw bijdrage kunnen we:
•    Inspirerende diensten organiseren die ons geloof verdiepen en ons samenbrengen.
•    Activiteiten voor jong en oud aanbieden, van kindernevendiensten tot seniorenbijeenkomsten.
•    Onderhoud en renovatie van onze prachtige kerkgebouwen uitvoeren, zodat ze veilige en gastvrije plekken blijven voor iedereen.

De Protestantse Gemeente Leeuwarden bestaat uit drie wijkgemeenten met ieder een eigen kleur. Dat is een rijkdom die we niet moeten veronachtzamen. Het maakt mogelijk dat mensen van verschillende geloofsbeleving zich thuis kunnen voelen in onze gemeente en dat we elkaar kunnen versterken in het geloof. Uw betrokkenheid en steun zijn daarbij onmisbaar.

Laten we samen de schouders eronder zetten en ervoor zorgen dat onze kerken levendige en inspirerende plekken blijven. Mede met uw bijdrage kan dit!

Het College van Kerkrentmeesters vraagt u daarom met klem de kerk te steunen met een bijdrage die bij u past. Elke gift, groot of klein, maakt een verschil en helpt ons om onze doelen te bereiken.

Alvast hartelijk dank!

U kunt uw bijdrage overmaken op rekening NL96 RABO 0373 7241 95 t.n.v. Protestantse Gemeente Leeuwarden inz. Kerkelijke Bijdrage. Wilt u digitaal een toezegging doen via onze website of de app Appostel? Scan dan de onderstaande QR code.

Uw meedoen en uw financiële steun is van onschatbare waarde!

De commissie Kerkbalans

Werkwijze actie Kerkbalans 2025

In een deel van de wijken worden uw toezeggingspapieren bezorgd en gehaald door een vrijwilliger. Dat geschiedt in ieder geval in wijkgemeente "Camminghaburen".

In de wijkgemeente "De Fontein" worden de enveloppen bij u thuis door gemeenteleden bezorgd, maar niet opgehaald.

In de wijkgemeente "De Jacobijner" worden de enveloppen bij u thuis door gemeenteleden bezorgd, maar niet opgehaald. De enveloppen voor Bilgaard en de Zorginstellingen worden per post bezorgd.

In Westeinde wordt er bezorgd. Let goed op: de bezorger zal aangeven wanneer hij of zij de antwoord-enveloppe weer bij u af komt halen.

In alle gevallen (behalve in de wijk Camminghaburen) wordt een retourenveloppe met antwoordnummer bijgevoegd, die u kunt vullen met uw ingevulde bijdrageformulier en ongefrankeerd op de post kunt doen.

Wij, van de kerkbalans commissie, hebben begrip voor elk argument voor het wel dan niet bezorgen van uw toezeggingsformulier. Maar besef ook dat onze vrijwilligers steeds ouder worden, net zoals iedereen en kleiner in aantal. Het blijft dus zaak om nieuwe wijzen van inning uit te proberen.

In dit geval willen wij u ook wijzen op de kerkapp: "Appostel", die u kunt downloaden op uw mobiele telefoon, zowel voor het Android als het Apple-systeem.

Namens de commissie,
Jaap Dijkema en Wieger Visser